HTML

Mit ígér a Fidesz?

Egyes politikusok, közírók, médiaszemélyiségek megpróbálják elhitetni a közvéleménnyel, hogy a legnagyobb ellenzéki párt - az embereket félrevezetve - könnyű életet, sok pénzt, gondtalan éveket ígér a 2010-es választások után. De tényleg ezt mondja a Fidesz?

Friss topikok

Indavideó

Címkék

áder (1) adócsökkentés (11) áldozat (1) államadósság (1) atv (1) azurák (2) bajnai (1) blikk (2) bloomberg (1) corvinus (1) csányi (1) csöbör katalin (1) csoda (2) debrecen (2) dedi (2) demján (1) dunaújváros (1) edelény (1) egészségügy (1) európai néppárt (1) évértékelő (1) fidesz (55) foci (1) frakcióvezető (1) frizbi (1) gazdaság (16) gréczy zsolt (1) gyurcsány korszak (2) hajdú péter (1) helyi téma (1) heti válasz (1) hódmezővásárhely (1) ígéret (8) imf (1) index (2) infláció (1) ingatlanadó (1) iván lászló (2) járai (2) jobbik (11) kampánnyitó (1) kampány (24) kánaán (3) kdnp (1) kétharmad (1) kiadáscsökkentés (2) költségvetés (11) kósa lajos (7) kövér (6) közigazgatás (1) mádi lászló (2) malév (1) március 15 (1) matolcsy (3) mikola (1) minimálbér (1) miskolc (2) mokka (2) mozgástér (1) mszp (12) munka (2) munkanélküliség (1) nagy kálmán (1) navracsics (7) népszabadság (1) nyíregyháza (1) nyugdíj (6) nyugdíjreform (3) oktatás (1) önkormányzat (1) orbán (16) orbán kormány (1) oszkó péter (2) ovtv (2) párt (14) pesty imre (1) pokorni (3) polgármester (3) politika (15) privatizáció (1) reálbér (1) recesszió (1) sebestyén lászló (1) semjén (1) sümeg (1) svéd modell (2) szalay tamás (1) szécsény (1) szíjjártó (1) szociális ellátórendszer (1) szólás szabadsága (1) tabán (1) tállai andrás (1) tiszavasvári (1) tizenharmadik havi nyugdíj (3) választás (21) választások (1) varga mihály (6) zsiga marcell (1) Címkefelhő

2010.01.06. 12:41 zoli29

"A nyugdíjakat hozzá kell igazítani a gazdaság állapotához" (Frissítve!)



Varga Mihály, a Fidesz alelnöke a Figyelőnek nyilatkozott a Fidesz nyugdíjrendszerrel kapcsolatos terveiről:

„A Fidesznek az az álláspontja, hogy a nyugdíjakat hozzá kell igazítani a gazdaság állapotához, életképességéhez, és abból fizessük a nyugdíjat, amit erre a célra félretettünk. Most mi történik? Évente 500 milliárd forintot teszünk át a nyugdíjkasszába adófizetői pénzekből vagy külföldi hitelekből. Ezt a gyakorlatot meg kell szüntetni, és szorosabb kapcsolatot kell teremteni a gazdaság állapota és a nyugdíjak között.”

Az Orbán-kormány pénzügyminiszterének szavai összecsengenek a Fidesz-elnök által tavaly júniusban elmondottakkal. Akkor a volt miniszterelnök egy interjúban kijelentette: "ha nem termeli meg a gazdaság azt az erőt, amit aztán oda tudunk fordítani, vagy aminek egy részét oda tudjuk fordítani a nyugdíjasok, a kiszolgáltatottak felé, akkor visszasüllyedünk oda, amit szocializmusnak neveztek: működő gazdaság nélkül tartottunk fönn olyan pénzosztó rendszereket, amit már régen nem tudott a gazdaság megtartani, fönntartani, és pénzzel ellátni."

Legújabb: A Fidesz cáfolta, hogy a Figyelő írásában emlegetett "svéd modellt" egy az egyben be kívánnák vezetni Magyarországon. Az ellenzéki párt legfőbb vállalásainak a nyugdíjak reálértékének megőrzését és a nyugdíjalap állami kézben tartását tartja.



32 komment

Címkék: kampány politika választás gazdaság fidesz nyugdíj nyugdíjreform varga mihály párt


A bejegyzés trackback címe:

https://fidesz-igeretek.blog.hu/api/trackback/id/tr121651366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.01.06. 22:20:04

"Ezt a gyakorlatot meg kell szüntetni, és szorosabb kapcsolatot kell teremteni a gazdaság állapota és a nyugdíjak között."

Nem fogják megszüntetni.
1. a nyugdíjasok száma nő
2. a nyugdíjak reálértékét meg fogják tartani
A nyugdíjkiadások reálértékben nőnek, miközben a költségvetés kiadási oldala reálértékben csökkenni fog. Tehát a költségvetés egyre nagyobb hányadát fogják a jövőben is a nyugdíjakra fordítani.

Hacsak.... ;-)

heima (törölt) 2010.01.07. 00:12:24

Megfogják szüntetni.

1. a párt törzsszavazó gárdája nem a nyuggerek

2. még mindig ott van a félmillió álrokkant nyugger, ha ezeket a népeket vissza tudják terelni a munkaerőpiacra, pont hogy nem nőni fog a nyugdíjasok száma

ucsacsu 2010.01.07. 15:25:01

Ha ami Mihályunk érti amit mond, akkor a nyugdíjjaknak csökkenni kell,mivel a gazdaság teljesítménye csökken nem nőhet a nyugdíj se nominálisan se érték állóságban.Így veszteni lehet választást nem nyerni.Ez tiszta mikola gratulálok.

zoli29 2010.01.07. 15:42:46

@ucsacsu:

Egyrészt a változás nem érintené azokat, akik már most nyugdíjasok, másrészt mindenki annyi nyugdíjat kapna, amennyi nyugdíjjárulékot életében befizetett.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.01.08. 18:55:52

@heima: 1. Viszont nekik köszönhetik majd a kétharmadot, ha meglesz.
2. Ehhez meg alkotmánymódosítás kell. Vagyis azoknak a szavazóknak a jogait fogják korlátozni a kétharmadukkal, akiknek a segítségével azt megszerezték. Zseniális terv! :)

De nem csinálják meg.

@zoli29: Ez egy baromság, ne is folytasd.

zoli29 2010.01.08. 18:58:17

@Kettes:

Pontosan mire gondolsz, kis barátom?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.01.08. 20:33:07

"mindenki annyi nyugdíjat kapna, amennyi nyugdíjjárulékot életében befizetett"

Erre. Ez a baromság, kis barátom, ezt ne folytasd.

zoli29 2010.01.09. 06:58:58

@Kettes:

Oké, ha nem így, akkor hogy működik ez a rendszer?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.01.09. 12:43:39

A járulékfizetés csak a nyugdíjjogosultságot alapozza meg. Az, hogy mennyi a nyugdíjad, azt a folyamatosan változó szabályok határozzák meg. Ebbe a bizonytalan helyzetbe vinné bele a Fidesz azt a plusz faktort, hogy a nyugdíjemelés a gazdaság "állapotától" is függ.

Ha ez a GDP-növekedési ütemtől függő indexálást jelenti, akkor az visszatérés lenne a svájci indexáláshoz, amit a Fidesz eleddig kritizált, és ellentmondana annak a mostanában hangoztatott ígéretüknek, hogy a nyugdíjak értékállóságát fogják garantálni. Ez ugyanis azt jelenti, hogy csak az inflációval indexálnak, de a GDP-növekedési rátával nem.

Nehéz eligazodni rajtuk, mert minden második alkalommal ellentmondanak valamelyik korábbi nyilatkozatuknak.

zoli29 2010.01.09. 18:15:57

@Kettes:

Ha bevezetik a "svéd modellt", a jelenlegi nyugdíjak reálértékét akkor is megőrizhetik, ha az új rendszer csak az újonnan belépőkre vonatkozik.

De várjuk meg, milyen rendszert vezetnek be (amennyiben lesz rá lehetőségük), és akkor lehet róla vitatkozni, melyik ígéretüket nem tartották be.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.01.09. 20:15:09

Milyen svéd modellt, Anita Ekberget? Ibrahimovicot? Haha.

Olyan modell nincs, ahol az új belépőkre más szabályok vonatkoznak, mint a régiekre. Ennyi alkotmánybírót azért nem fognak tudni megvásárolni.

ucsacsu 2010.01.10. 07:27:16

@zoli29: Ugye te csak írsz és nem olvasol. A csökkenő nyugdíj befizetésekből mit akarsz állandóvá tenni,feltéve,hogy nem veszel fel kölcsönt.Tudod a vagyon amit minden politikai párt ellopott, nem adott át '89-be, annak a hozadéka most és mindörökké fedezhetné az alap hiányát de hát amit elloptak azt ellopták.

zoli29 2010.01.10. 09:10:32

@Kettes:

"Milyen svéd modellt"

Elmagyarázzam, mit jelent ez a jel: "" ?
;)

"a már megállapított havi járadékokhoz nem nyúlnának hozzá, azaz legfeljebb felmenő rendszerben vezetnék be az egyéni számlás modellt"
www.hirtv.hu/filmek/hirado21/hirado20100109.wmv
(15:27-től)

zoli29 2010.01.10. 09:13:57

@ucsacsu:

"A csökkenő nyugdíj befizetésekből mit akarsz állandóvá tenni"

Miért magától értetődő, hogy a nyugdíjbefizetések csökkenni fognak?
Az új fajta rendszer lényege éppen az lenne, hogy a munkavállalónak érdeke minél magasabb legális jövedelmet bevallania, illetve érdeke minél később nyugdíjba vonulnia.

VIII. Nagyapó 2010.01.10. 15:02:53

@Kettes: Hogy a fenebe ne lenne? Szerinted mas orszagokban hogy valtoztattak a rendszert? Amugy mar most is szinte minden evben mas szabalyok alapjan szamoljak az uj belepok nyugdijat - ld. korhataremelesek, elorehozott nyugdijszabalyok, nyugdijkeplet valtozasa stb. De a jelenlegi nyugdijtorveny is csak 1997-es, vagyis a nyugdijasok ugy fizettek a jarulekaik jo reszet, hogy fogalmuk nem volt, mi alapjan kapnak majd nyugdijat.

heima3 (törölt) 2010.01.14. 18:45:47

@Kettes: és mindez azért, mert te elképzeled h így van vagy mégis mire alapozod?

heima3 (törölt) 2010.01.14. 18:49:06

@Kettes: Igen, megcsinálják. És igen, az inaktívoknak pofára esés lesz, először. Aztán lesz munkájuk és mindenki boldog lesz.

ucsacsu 2010.01.16. 09:02:18

Ez a Mihály gyerek nem buta,csak rosszkor szólalt meg.Számoljunk csak ha egy gyerek húszon hároméves koráig koptatja az iskolapadot akkor méh hozzá teszünk negyvenet mindjárt kijön a hatvan három,és senki nem beszélt nyugdíjkor emelésről, de ha valami csoda folytán több diploma ,szorgalmas túltanulás címén húszon öt,húszon hatévesen áll valaki munkába plusz negyven,hát azt kell mondanom ÜGYES.Arról már nem beszélek,hogy ebben a felállásban negyven év szolgálati időt össze hozni szinte lehetetlen,egy előnye talán lehet,hogy mindenkinek súlyos érdeke lesz minden munkába töltött napot regisztráltatni mert ezzel nő a szolgálati ideje,csökken a rabszolga sorsa. Hát csak hajrá fidez fogtok ti még más pártnak könyörögni a kétharmadért.

Tilikov (törölt) 2010.01.16. 13:56:17

Üdv kedves Zoli!

Az utóbbi napokban mintha ellentmondást vélnék felfedezni a fidesz nyugdíjakról szóló prop... illetve kommunikációjában. Gondoltam megkérdezlek téged, mert ha valaki, akkor te biztosan el tudod oszlatni a kétségeimet.

Szóval itt van egyszer ez: "A nyugdíjakat hozzá kell igazítani a gazdaság állapotához". Főcímként szerepel a fidesz-ígéretek oldalon, tehát nyugodtan vehetjük fidesz ígéretnek.

Aztán itt van ez a napokban megjelent fidesz hirdetés, amelynek a harmadik pontja: "A fidesz garanciát ad arra, hogy a nyugdíjak megőrzik az értéküket"
mandiner.blog.hu/2010/01/15/nyugdijkatasztrofa_nyugdijvedelem

Namármost. Ha a nyugdíjakat hozzáigazítják a gazdaság állapotához, amely idén várhatóan csökkenő tendenciát mutat majd, akkor az azt jelenti, hogy a nyugdíjak is csökkenni fognak. Ezzel szemben ha valóban garanciát adnak arra, hogy megőrzik a nyugdíjak értékét, akkor nem a gazdaság állapotához fogják igazítani, mert a szinten tartott nyugdíjak nem fognak korellálni a recesszív gazdasággal.

Ez a két ígéret bizony ellentmondásban van egymással, de biztos vagyok benne, hogy te megtalálod a módját hogyan lehet ezt az ellentmondást feloldani. Kíváncsian várom és remélem mindketten megnyugodhatunk. (+ még a nyugdíjasok is)

zoli29 2010.01.16. 17:31:09

@Tilikov:

Hogy a két ígéret ellentmondásban áll-e egymással, azt majd akkor lehet kijelenteni, ha a Fidesz megnyeri a választásokat, kormányprogramot hirdet, és kiderül, hogy milyen konkrét lépéseket tesz nyugdíjügyben.
Ha tényleg lesz ellentmondás, akkor feltétlenül szembesíteni kell majd vele a Fideszt.

Tilikov (törölt) 2010.01.18. 09:08:33

@zoli29: "Hogy a két ígéret ellentmondásban áll-e egymással, azt majd akkor lehet kijelenteni, ha a Fidesz megnyeri a választásokat, kormányprogramot hirdet, és kiderül, hogy milyen konkrét lépéseket tesz nyugdíjügyben."

Már bocs, de ez elég gyenge kifogás. Miután a fidesz megnyerte a választásokat és kormányprogramot hirdet majd, akkor az fog kiderülni, hogy az ígéreteit beleteszi-e a programjába vagy elfelejti őket.

Az, hogy a fenti két ígéret ellentmondásban van-e egymással, már most is megállapítható. Ellentmondásban van. Mindkettőt nem léphetik meg, mert a kettő kizárja egymást. Közülük legalább az egyik üres hazugság, ha nem mind a kettő.

Neked mint fidesz-ígéretekkel foglalkozó szakember, ezt be kell látnod. Nincsen persze semmi következménye, csak itt most ha tetszik ha nem, kilóg a lóláb.

zoli29 2010.01.18. 09:24:12

@Tilikov:

Nincs kőbe vésve, hogy a gazdaságnak a következő években is zuhannia kell. Ha sikerül elérni, hogy munkahelyek jöjjenek létre, és a gazdaság elkezdjen növekedni, akkor adott esetben akár meg is lehet a forrás arra, hogy reálértékén tartsuk a nyugdíjakat.

Tilikov (törölt) 2010.01.18. 10:32:15

@zoli29: "Nincs kőbe vésve, hogy a gazdaságnak a következő években is zuhannia kell."

Idén az mszp szerint is csökkenni fog, a fidesz szerint pedig még sokkal rosszabb a helyzet, mint amit az mszp hazudik.

"Ha sikerül elérni, hogy munkahelyek jöjjenek létre, és a gazdaság elkezdjen növekedni, akkor adott esetben akár meg is lehet a forrás arra, hogy reálértékén tartsuk a nyugdíjakat."

Márpedig a fidesz azt írja a hirdetésében: "A fidesz garanciát ad arra, hogy a nyugdíjak megőrzik az értéküket". Nem adott esetben, nem ha és akkor, nem esetleg. Ők ezt konkrétan GARANTÁLJÁK, hacsak nem minden alap nélkül ígérgetnek, avagy egyenesen hazudnak.

zoli29 2010.01.18. 10:38:10

@Tilikov:

Ha a Fidesz garanciát ad, akkor az ő felelőssége, hogy tartja-e majd magát ehhez. Meglátjuk.

Tilikov (törölt) 2010.01.18. 10:42:49

@zoli29: Javaslom vedd fel a posztok közé a nyugdíjak értékmegőrzésének garanciáját is :)

zoli29 2010.01.18. 10:43:41

@Tilikov:

Az nem illik a blog koncepciójába.

Tilikov (törölt) 2010.01.18. 11:14:59

@zoli29: Érdekes koncepciója van a blogodnak, ha a pozitív ígéretek nem illenek bele. Szóval akkor ez itt egy nyíltan nem teljes körű és objektív igényű ígéretcsokor, hanem a vért, verejtéket, könnyeket és sírást jövendölő ígéretek tárháza. Elég beteges, mint maga a fidesz, ez az új megafail kampány: "rosszabbul fogunk élni mint négy éve".

De ha te nem is veszed fel ide a "fűt-fát" jellegű ígéreteket, attól azok még elhangoznak és számonkérésük elkerülhetetlen lesz.

Hallottad, hogy a nők már 40 év munka után nyugdíjba mehetnek majd? Garantált értékűbe?

zoli29 2010.01.18. 11:17:32

@Tilikov:

"Szóval akkor ez itt egy nyíltan nem teljes körű és objektív igényű ígéretcsokor"

Így van.

Tilikov (törölt) 2010.01.18. 11:40:20

@zoli29:

"Szóval akkor ez itt egy nyíltan nem teljes körű és objektív igényű ígéretcsokor"

"Így van."

Jól van, mára elég volt, nem koptatom itt tovább a szám. Csak még annyit, hogy ha tényleg a fidesz-pereputty és a fidesz-kampány is ilyen logika alapján működik, mint te és a blogod és majd csak a kormányra kerülésük után akarják bejelenteni, hogy a választások előtti tájékoztatás nem volt teljes körű, akkor rövid távon lesznek szétcincálva.

Fletónak volt töke megcsinálni ezt, stílusosan tette, mégis szétcincálták. Ennek a kiégett Orbán gyereknek sem stílusa sem töke nem lesz egy felcsúti beszédhez, ő a tündérmesét erőlteti majd, amíg idegösszeomlást nem kap és Navracsöcsnek vagy Kósának kellesz átvenni a helyét.

zoli29 2010.01.18. 12:22:36

@Tilikov:

Ez csak egy blog, aminek az a célja, hogy a baloldali média által sulykolt Fidesz-képet (miszerint Orbán azt ígéri, hogy kánaán lesz) árnyaljam, olyan fideszes nyilatkozatokkal, amik ennek ellentmondanak. Ez sem téged, sem mást nem akadályoz abban, hogy máshol is tájékozódj.

"Ennek a kiégett Orbán gyereknek sem stílusa sem töke nem lesz egy felcsúti beszédhez, ő a tündérmesét erőlteti majd, amíg idegösszeomlást nem kap és Navracsöcsnek vagy Kósának kellesz átvenni a helyét."

Elhiszem, hogy te ezt szeretnéd. Hogy mi fog történni valójában, azt pedig majd meglátjuk.
Arra azért felhívom a figyelmed, hogy a Fidesz - ha nyer - nyolc évi ellenzékiség után fog kormányra kerülni; ezzel szemben Gyurcsány 2006-ban saját magától vette át a kormányrudat, így elég nehéz volt neki elhinni, hogy egy hónappal az adóemelések bejelentése előtt még tényleg azt hitte, hogy ötéves adócsökkentési programot fog végrehajtani.

Syenna 2010.01.23. 14:26:30

Naivul azt hittem, ha valaki az iskolák befejezése után ledolgozott becsülettel 35 évet, nem kell majd reszketnie attól, hogy az egyébként is minimális nyugdija esetleg még le is csökkenhet!!Nem kellett volna annyit lopni a baloldalnak, akkor talán nem lenne most ilyen hiány az országunknak. Pótolják ki a nyugdijat azok akik elloptág az ország pénzét.Elég volt már abból, hogy minden lyukat a nép pénzéből akarnak betömni, és ennek érdekében ujabbnál ujabb pofátlan bevételeket irnak elő, mint pl. az ingatlanadó. Minden ráfér a képükre.Ha anyugdijat emeliki 4 %-al, a gáz felmegy 10%-al, a villany 6%.al, a benzinről már nem beszélek, szóval a4% emelés egy nagy000.

Syenna 2010.01.23. 14:35:42

Tilikov! Szeretné maga, ha olyan stilusa lenne, mint Orbán Viktornak! Talán az a szerencsétlen kiállású Gyurcsán(aki éjjel nappal hazudott ) jobb volt.Dumálni én is tudnék, ha a bankokban lapulnának a millióim.
süti beállítások módosítása